Girişimcilik

Kişisel Marka Yaratmak ?

“Kişisel marka” birçok yönden ün ile aynı anlama gelir. Başkalarının sizi bir iş sahibi, bir düşünce, müessese ya da aktivite temsilcisi olarak görme şekline verilen isimdir. Bir dahi misiniz? Ya da bir uzman? Güvenilir misiniz? Neyi temsil ediyorsunuz? Neyi savunuyorsunuz? Birisi sizin isminizi duyunca akıllarına ilk hangi fikirler ya da görüşler geliyor?
Kişisel bir markanız olursa insanoğlu isminizi tanır ve size, üstünde çalıştığınız şeye, sunduklarınıza ve kim olduğunuza ehemmiyet verirler. Bu yazı kişisel markanızı oluşturup geliştirmenize destek olacak araçları size sunmayı amaçlıyor. Derhal aşağıdaki 1. adımla başlayın.

İmajınızı Değiştirmek

1-Her türlü tanınma fırsatına atlamayın. Evet, fena reklam diye bir şey var. Evet, kimi zaman fena durumlar içinden daha kuvvetli görünerek çıkmanızı sağlayabilir fakat bir çok süre ününüz mahvolmuş bir halde ortada kalırsınız. İnsanların sizi ciddiye almasını ve pürüzsüz bir ününüz olsun istiyorsunuz. Ciddi riskleri olan tanınma fırsatlarından ya da dikkat çekmek uğruna fena şeyler yapmaktan kaçının. Başınıza fena şeyler vardığında ise daha etken ve sıkı bir halde çalışıp durumunuzu düzeltmeye çalışın.
2- Öz değerlerinizin ne olduğuna karar verin ve bu değerleri göstermeye çalışın. Potansiyel müşterilerinizin sizin hakkınızda iyi mi düşünmesini istersiniz? Kişisel markanız başka insanların düşünceleri, sözleri ve tepkileriyle oluşur, kendinizi dışarıya sunma şekliniz ile şekillenir. Bu sizin denetim edebileceğiniz bir şey. İnsanların sizi görme şekillerine karar verebilir ve bu imajı sürdürmek için çalışabilirsiniz. Değerler, insanoğlu tarafınca tanınmanın en kolay yoludur, bu yüzden değerlerinizle işe başlayın. Etik değerleri her şeyin üzerine koyan türden bir insan mısınız?
3- En iyisi olun. Hangi işi meydana getirecek olursanız olun başarıya ulaşmış olmak istiyorsanız o işte otorite olarak görünmelisiniz. Her iyi marka bir uzmanlığı içinde barındırır. Nike kendisini kaliteli ve modaya uygun spor giysiler sunmakla markalandırır. Sizin de yaptığınız işte fazlaca iyi olduğunuz algısını yaratmanız gerekir.
Öğrenmeye ve informasyon seviyenizi artırmaya devam edin. Eğer iki yıl ilkin bir “uzman”sanız fakat o günden beri öğrenmeyi ve kendinizi zorlamayı bıraktıysanız artık bir uzman değilsiniz.
4- Kişiliğinizi pazarlayın. Kişisel markanızı oluşturmak aslına bakarsak kişiliğinizi başka birine satmaktır.

İnsanlarla Kontakt Oluşturmak

1- İnsanlarla açık ve devamlı bir halde yazışma kurun. Toplumsal medya çağını kabullenin ve her insanın hayatınıza girmesine izin verin. Tamamen sizin hakkınızda olan bir blog ya da site yönetin. İlk önceliğiniz ya da ikinci önceliğiniz olmasının bir önemi yok; bu, insanların sizinle daha kuvvetli bir bağ oluşturmasına olanak elde edecektir.
2- Bağlantı oluşturmayı durdurmayın. Tanışabildiğiniz kadar fazlaca insanla ilişki kurmaya çalışın. Devamlı için insanoğlu için ne yapabilirsiniz ya da insanoğlu sizin için ne yapabilirler diye düşünüyor olun. Eğer bir projede uzman bir desteğe ihtiyacınız olursa arayabileceğiniz birileri olsun.
Ek olarak insanları hakkaten tanımanız lazım: tam isimlerini öğrenin ve onlar ile alakalı bilgileri aklınızda tutun. Bu insanların sizi görme şekillerini (dost canlısı, istekli ve özenli birisi olarak) değiştirir ve sizinle iletişime geçen insanoğlu üstünde kuvvetli bir tesir bırakır. Sizi iyi tanıyanlar ve size bağlılık hissedenler başkalarıyla sizin hakkınızda konuşacaklardır. Bu şekilde de kişisel markanızı güçlendirirsiniz.
3- Etkili ve büyük insanlarla dost olun. Bu tür insanların çevrelerine dahil olmaya çalışın. Bunu uzun vadeli bir süreç olarak görün. Bu insanlardan öğrenebileceğiniz fazlaca şey olduğu şeklinde işinize başladığınız süre sizin mükemmel bir halde reklamınızı yapabilirler. Binlerce takipçilerine linklerinizi tweetleyebilir ve en iyi fırsatları sizinle paylaşabilirler.
4- İnsanların sizi görmelerine izin verin.
En iyi yaptığınız şeyi yaparken güzel fotoğraflar çektirin. Uzmanı olduğunuz mevzuda bir şeyler anlatırken ya da insanlara şu anda üstünde çalıştığınız şeyden bahsederken videolarınızı çekip YouTube’a yükleyin. Bu size insanların kişisel alanlarına girme imkânı verecektir.

 Kendinizin Tanıtımını Yapmak

1- Bir web sitesi açın. Bugünlerde her insanın bir web sitesi var. İş dünyasında ciddiye alınma meselesinin mühim bir parçası bu. Uzun bir özgeçmiş işlevi gören, ne ile ilgilendiğinizi ve yaptığınız şeyleri ortaya koyan bir web sitesi oluşturun.
Sitenizde haiz olmanız ihtiyaç duyulan şeylerden biri de fikirleriniz ve endüstrideki son gelişmeler ile alakalı yazılarınızdır. Bu insanlara işinizi ciddiye aldığınızı ve işiniz mevzusunda otorite olduğunuzu gösterir.
2- Toplumsal medyada etken olun. Toplumsal medya insanlara sizi tanıyorlarmış hissiyatı vermek mevzusunda tehlikeli sonuç bir rol oynar.
3- Benzeri olmayan bir kartvizit bastırın. Bu dijital çağda bile kartvizitler oldukça kullanışlı olabiliyorlar. Fakat kendini belli eden bir kartvizitiniz olmalı. Ustalaşmış ve benzeri olmayan görünen bir kartvizit bastırın. Birçok site bu tarz şeyleri online satıyor, hatta kişiselleştirme yapmanıza bile izin veriyorlar. Düşündüğünüz kadar pahalı değiller. Kendinize kimsenin unutamayacağı bir kartvizit yapın!
4- Görünüşünüze büyük itina gösterin. Görünüşümüze itina gösterdiğimiz süre insanlara iki şey söyleriz. Birincisi yaptığımız işi ciddiye aldığımızı, ikincisi ise karşımızdakine olan saygımızı gösterir. Vücudunuza uyan ve sizi iyi gösteren giysiler giyinin ve hoş bir cilt ve güzel bir saç stiline haiz olmak için uğraşın.
5- İyi bir biyografinizi yazdırın. Ustalaşmış birini bu işi yapması için tutmanız gerekebilir. Biyografiniz içinde bulunduğunuz endüstrinin yapısına ve “markanıza” bağlı olarak değişecektir fakat bir miktar gülmece ve alçakgönüllülük bir yaşam öyküsü için oldukça kıymetli olan şeylerdir.

 Uzun Solukta Başarıya Ulaşmış Olmak

1- İçeriğinizi oluşturun. Kuvvetli bir kişisel marka ona eşlik edecek iyi bir ürününüz olmadığı sürece size pek yarar sağlamayacaktır. İyi bir servis, iyi bir blog, iyi bir uygulama, iyi topluluk önünde konuşma şekilleri ya da başka bir şey. Bağlantı meydana getirmeye ayırdığınız süre kadarını kendi “şeylerinizi” meydana getirmeye ayırmanız gerek.
2- Değişim yapın. Alanınızda etken bir güç olmalısınız. Değişmeli, yenilik yapmalı ve alanınıza mühim katılarda bulunmalısınız; aksi takdirde markanız süre içinde yok olup gidecektir. Rolünüzü belirleyin, en iyi neyi yaptığınızı ve kimsenin yapmadığı şeyi bulun ve alanınızın yönünü daha iyiye çevirmek için çabalayın.
3- Düşüncelerinizi açıkça açıklayın. Konuşma yapabileceğiniz ya da işinizi sunabileceğiniz her fırsatı yakalayın. İnsanlarla bir toplantınız ya da tartışmanız olduğu süre fikirlerinizi açık bir halde belirtin. İnsanlar sizi görmenin yanı sıra duymaya da gereksinim duyarlar. Etrafınızda ve hayatınızda olan vakalarda etken bir katılımcı olmalısınız.
Başkalarının fikirlerine kıymet verip saygı duyduğunuzdan güvenilir olun. Başarınızın bir parçası olduklarını hissetmeleri gerek.
4- Markanızı güncel tutun. İnsanların sizi eskimiş, tek seferlik başarıya ulaşmış olmuş ya da kendini yeniden eden birisi olarak görmesini istemezsiniz. Yaptığınız iş ne kadar iyi olursa olsun markanıza yeni bir şeyler eklemediğiniz ve risk alıp yeni işlere atılmadığınız sürece kendinizi yeniden eden bunaltan birisi şeklinde görünmeyi göze almış olmuş olursunuz. Bir fikri sonsuza kadar kullanamazsınız. Temsil ettiğiniz şeye yeni katmanlar eklemeye devam edin.
5- Uzun soluklu oynayın. Kişisel markanızı bir yatırım olarak görün: kişisel markanızın sizden daha uzun yaşama potansiyeli var. Üstünde çalıştığınız projeler ileriye dönük satış yapabilir ya da sona erebilirken kişisel markanız devam edecek ve ortaya koyduğunuz her projeye kıymet katacaktır. Yeni bir projeye başlarken kişisel markanızın tekrar hiçbir süre sıfırdan başlamayacağınızı güvence etme potansiyeli vardır. Eğer kendinizin bu oyunda uzun süre kalacağını düşünüyorsanız yapacağınız hangi iş olursa olsun, iyi bir kişisel marka kıymetli bir yatırımdır.

Reha Akyürek

Bilgi Üniverstesi Elektronik Mühendisliği bölümünü bitiridim. Profesyonel olarak haber editörlüğü yapmaktayım.
İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Kapalı
Kapalı