Kişisel Gelişim

Özgüveninizi Artıracak 7 Alışkanlık

Özgüveninizi artıracak zihinsel alışkanlıklar var mı? Kesinlikle. Aşağıda kendine itimatı yüksek olan insanların 7 kuvvetli ve etkili düşünme alışkanlığını okuyacaksınız.

1. Devamlı kendinize güvenmiyorsanız endişelenmeyin. Kulağa pek esin verici gelmiyor, değil mi? Fakat Dr. Alice Boyes, yararlı yeni kitabı The Healthy Mind Toolkit’te, insanoğlunun işini en iyi şekilde yapması için hem kendine itimat ve hem de kendinden kuşku duyması icap ettiğini anladığını konu alıyor. Birazcık kendinden kuşku etme, daha çok şey öğrenmeniz yada bir şeyde daha oldukça çalışmanız icap ettiğini anlayabilmeniz için sizi yeterince alçakgönüllü tutabilir.

2. Gelecek Benliğinize karşı şefkat gösterin. Gelecek Benliğiniz için itina göstermek, bu öğleden sonrasında benzin deposunu doldurmak kadar kısa vadeli eylemleri kapsayabilir, zira yarın sabah yoğun bir sabah geçireceksinizdir yada yaşlandıkça daha sıhhatli olmak için şimdi egzersiz yapmak kadar uzun vadeli bir hedef de olabilir. “Egzersiz yapmak istemiyorum,” kabul edebilirsiniz doğal olarak, “Fakat benim gelecek benliğim inanırım bunu takdir edecektir.” diye düşünmenizde yarar var.

3. Kendi kendinize şefkatli ve gerçekçi konuşma alıştırması yapın. Ne süre acı çektiğinizi, kendinizi rahatlattığınızı ve kendinize “yarın başka bigünbulunduğunu söyleyebilmeniz, kendinizi tercih ettiğiniz şekilde yönetim edemediğinizde bile kendinizi kabul etmenize destek olacaktır. Hata yaptığınızda kendinize destek ve nazik olmak, bir tek kişilik saygısını artırmayacaktır; The Willpower Instinct adlı kitabında psikolog Kelly McGonigal tarafınca meydana getirilen araştırmaya gore, motivasyonunuzu ve öz denetiminizi de arttıracak.

Şefkatli konuşmanın bazı örnekleri:

  • Konuşmak istediğin kadar iyi konuşamadığın doğru, fakat kendini iyi hissetmediğin göz önüne alındığında, bunun üstesinden geldiğin için bir kahraman bile sayılabilirsin. “
  • “Evet, arkadaşının isteğine hayır demediğin için fena hissediyorsun. Bir dahaki sefere söyleyebildiğini düşün ve aklının bir köşesine koy.”
  •  “Muhteşem olmana gerek yok.”
  • “Yaşananların seni alaşağı etmesine izin verme. Bu da geçecek.”

4. “Başarısızlıklar” ı aksilikler, zorluklar, fırsatlar yada öğrenme deneyimleri olarak tekrardan adlandırın.

5. Öteki insanların bildiklerinizi bildiğini varsaymayın. Uzmanlığınıza haiz çıkın!

6. Kuvvetli yönlerinizi bilin.

7. Yüksek amacınızı ve anlamlı değerlerinizi ve hedeflerinizi hatırlayın. Mühim değerleri, hedefleri ve yaşam misyonunuzu kendinize hatırlatmak, mühim araştırmalara gore size daha çok irade, sebat ve özgüven verebilir. Değerleriniz sizi, gerçek kimliğinize yönlendiriyor, kim olduğunuzun özüne işaret ediyor.

Reha Akyürek

Bilgi Üniverstesi Elektronik Mühendisliği bölümünü bitiridim. Profesyonel olarak haber editörlüğü yapmaktayım.
İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Kapalı
Kapalı