E-TicaretGirişimcilik

Amazon’da Nasıl Satış Yapılır

“Amazon’dan iyi mi satış yapabilirim?” sorusunu senelerdir yüzlerce kişiden alıyorum. Sanırım tecrübelerimi bir rehber halinde anlatmanın vakti geldi.

2008 senesinde üniversite öğrencisiyken Amazon’da satış halletmeye başladım. Eylül 2013’te tam zamanlı işimden ayrılıp Amazon’dan satış yaparak daha oldukca kazanmaya başladım. O zamandan beri de tüm vaktimi Amazon’a ayırıyorum.

Bu süre içine Amazon’da satış yapmakla ilgili epey data edindim. Hatta 2018 ve 2019’da Amazon’dan 1 milyon doların üstünde satış yaptım.

Bu yazıda size Amazon’da satış yaparak para kazanmnın püf noktalarını aktaracağım.

 

Başlangıç

Ilkin Amazon’da satış yapmak için yapılması gerekenleri ve bunun iyi mi bir süreç bulunduğunu anlatayım.

Amazon dünyanın en büyük e-ticaret ve perakende sitesi. 2018 itibarıyla Apple’ın peşinden 1 trilyon dolar tutarındaki ikinci şirket konumunda. Amazon’un sahibi Jeff Bezos ise dünyanın en varlıklı insanı şu an.

Amazon’a belli bir ücret karşılığında koyduğunuz ürünleri milyonlarca şahıs görüntüleyebilir.

Mesela şu ekran görüntüsünü inceleyerek başlamış olalım.

 

1. Burada Amazon üstünde ROLANDA adlı bir firmanın satış yapmış olduğu belirtiliyor. Amazon’da satış yaparken üçüncü taraf satıcı (third party seller) olarak adlandırılırsınız. Alan kişi ürünü sipariş edince satıcı ROLANDA olarak gözükür.

2. Fulfilled by Amazon ifadesi de ürünü size Amazon’un paketleyip kargolayacağı anlamına gelir.

3. Sağ tarafta “Other Sellers on Amazon” (Amazon’daki öteki satıcılar) ifadesi de aynı ürünü satan öteki satıcıları işaret eder.

4. Satıcılar içinde Amazon.com’un olmadığı fark etmişsinizdir. Pek oldukca üründe esas satıcı olarak Amazon gözükür. Genel konuşacak olursak bir ürünün satıcıları içinde Amazon yoksa, ROLANDA ya da herhangi bir satıcı daha iyi satış yapar. Zira insanoğlu bir şirketle muhatap olmak yerine direkt Amazon’dan alışveriş yapmayı tercih eder.

Amazon’da satış yapacağınız vakit ürününüz ya satın alma kutusu (buy box) ya da sağdaki öteki satıcılar bölümünde yer alır.

Genel olarak öteki satıcılar bölümünde 3 satıcı adı listelenir. 3’ten fazla satıcı var ise satın alan bu bağlantıya tıklayıp aynı ürünü satan öteki satıcıları da görebilir.

Yukarıda Catan adlı oyunu ele alırsak aynı ürünü satan tam 81 değişik satıcı bulunuyor.

Sadece Amazon’da satış yapmanın temel kuralı, müşterinin sizin sunduğunuz ürün linkine tıklamasıdır. Buradaki algoritma tam olarak bilinemese de fiyatınız, feedback oranınız ve gönderi türünüz (fulfillment) en etkili 3 faktördür.

Gönderi yöntemi (fulfillment method) Amazon’dan maksimum verim almak için en mühim unsurların önderlik yapar. Fulfillment by Amazon olduğu vakit, doğrusu Amazon güvencesini arkanıza aldığınız vakit satış yapma oranınız oldukça artacaktır.

 

Fulfillment by Amazon (FBA) ile ABD’da Iyi mi Satış Yapabilirsiniz?

Fulfillment by Amazon (FBA), Amazon’da satış yapmanın en ideal yoludur demiştik. Şimdi FBA nedir, onu birazcık çözümleme edelim.

1. Amazon’da satmak istediğiniz bir ürün buluyorsunuz.

2. Bu ürünü Amazon’a ekliyor ve sitede listeliyorsunuz. Ürüne fiyat belirliyorsunuz.

3. Ürünü Amazon’un devasa depolarında kargolanmak suretiyle hazırlıyorsunuz.

4. Ondan sonra bu ürünleri Amazon’un depolarına kargoluyorsunuz. Bir pakette birden değişik ürün kargolayabilirsiniz. Sizin tek sorumluluğunuz ürünleri Amazon depolarına sağ salim ulaştırmak… Paketlemeye de aşırı özenmek zorunda değilsiniz. Zira Amazon sizin adınıza paketleme meydana getirecek. Eğer 20 tane ürün satmak istiyorsanız aynı kutuya tüm ürünleri koyup size belirtilen Amazon deposuna gönderiyorsunuz.

Bu aşamada sizin işiniz bitti sayılır. Şimdi de ürünleriniz Amazon depolarına ulaşınca iyi mi bir süreç izlendiğine bakalım.

1. Yolladığınız ürünleri doğrular, ürünlerin kargodayken zarar görüp görmediğine bakar.

2. Ürünleri doğruladıktan sonrasında Amazon’a verdiğiniz ürün ilanını aktive eder. Bu da artık sizin verdiğiniz ürün ilanının sitede görüntülenebileceği anlamına gelir.

3. Ürünleriniz sipariş edilene kadar Amazon’un depolarında muhafaza edilir.

4. Bir satın alan sizin ürününüzü sipariş edince Amazon mensubu sizin adınıza ürünü bu kişiye kargolar.

5. Ürün kargolandıktan sonrasında ürünün fiyatı sizin satıcı hesabınıza aktarılır. Burada Amazon kendi kesintisini yapar. Ürünleriniz satıldıkça size satış haberi veren e-mail gelir.

6. Her 2 haftada bir paranız banka hesabınıza yatar.

Özetle sizin yapmanız ihtiyaç duyulan tek şey Amazon’da satılacak ürünler bulmak ve bu tarz şeyleri Amazon’a ulaştırmaktır. Geri kalan tüm süreçle Amazon bizzat ilgilenir.

 

FBA Programını Kullanmanın Yararları Nedir?

Fulfillment by Amazon (FBA) programını kullanmanın belli avantajları vardır.

Bunların başlangıcında müşteriye parasız kargo imkanı sunulması yatar.

Yukarıdaki ekran görüntüsüne Amazon Prime programına üye olan müşterilere sağlanan avantajlardan bahsedilmiş. Amazon’un aynı gün teslim, 2 saat içinde teslim benzer biçimde çeşitli hizmetleri var.

Amazon’da FBA programı ile satış yaptığınızda ürünleriniz Amazon Prime kargo hizmetlerine tabidir. Bu da müşterilerin sizin sattığınız şeyi aynı gün ya da bigün sonrasında elinde bulması anlamına gelir. Müşteriler sipariş ettikleri şeylere kısa süre içinde ücretsiz bir şekilde kavuşma fikrini oldukca severler. Amazon Prime’a dahil olmayan ürünler yerine, Amazon Prime’ın sağlamış olduğu süratli kargo hizmetine haiz ürünleri tercih etmelerini sağlar.

Süratli kargoya ek olarak müşteriler, Amazon Prime vasıtasıyla satılan ürünlerdeki iade politikasının bizzat Amazon’un sattığı ürünlerin iade politikasıyla aynı bulunduğunu bilirler. Kısaca müşteriler Amazon tarafınca değil de ROLANDA adındaki bir şirketten ürün aldıklarında bile kendilerini güvende hissederler. Zira ROLANDA’nın arkasında Amazon güvencesi vardır. Negatif herhangi bir durumda Amazon satın alan hizmetleri devreye girerek problemi kısa süre içinde çözer. Aslına bakarsanız Amazon’un satın alan hizmetleri mevzusunda ne kadar aşmış bir şirket bulunduğunu anlatmaya gerek yok.

Müşteriler, Amazon güvencesi yardımıyla sizin ürünlerinizi almaya daha eğilimli olurlar. Buna ek olarak siz Amazon’a 20 ürün gönderdiğinizde bu ürünler 20 değişik kişiye tek tek ulaştırılır. Kısaca siz 1 kez kargo tutarı ödeyerek 20 kez kargo harcamasından kurtulursunuz.

 

Fulfillment by Amazon (FBA) Haricinde Başka Opsiyonlar Var Mı?

FBA programı haricinde başka opsiyonlarınız da var doğal. Mesela “merchant fulfill” (satıcı güvencesi) opsiyonu da var. Bu opsiyon da satış yaptığınızda ürünü siz kargolarsınız. Kimi zaman bu daha mantıklı benzer biçimde gözükse de FBA programı %99 daha iyi bir seçenektir.

Kısaca aklınızda bu şekilde bir opsiyonun bulunmasında yarar var fakat bu yazıda FBA programına odaklanacağız.

Şimdi adım adım satış sürecine bakalım.

 

Amazon’da Satış Hayata geçirmeye Iyi mi Başlanır?

Ilk olarak Amazon’da satıcı hesabı açmanız gerekiyor.

sellercentral.amazon.com adresine giderek hesap açarak başlayabilirsiniz.

Register now (Kaydol) linkine tıkladıktan sonrasında birkaç dakika içinde satıcı hesabına haiz olabilirsiniz.

 

Amazon Ne Kadar Kesinti Yapar?

Satıcı hesabını açtıktan sonrasında Amazon Seller App adlı uygulamayı indirmelisiniz. Parasız olan bu uygulama size satış süreci hakkında pek oldukca data sunar. Bu uygulama yardımıyla telefonunuzda herhangi bir ürünün barkodunu tarayarak ürünün Amazon üstündeki fiyatını öğrenebilirsiniz.

Fulfillment by Amazon Revenue hesap cetveline girdiğinizde satmayı düşündüğünüz ürünleri araştırabilirsiniz. Ondan sonra ürünü fiyatlandırır (kırmızı ok) ve ürünü Amazon’a iyi mi kargolayacağınızı (siyah ok) öğrenirsiniz. Buna ek olarak Amazon’un satış için sizden yapacağı kesintiyi ve bu üründen ne kadar kazanç elde edeceğinizi de öğrenebilirsiniz.

Bu tür bir cetvel yardımıyla Amazon’da satacağınız ürünlerden ne kadar kar edeceğinizi net bir halde öğrenebilirsiniz.

 

Amazon’da Ne Satabilirim?

Amazon’da ne satacağınıza karar vermek için ilk olarak evinizden başlayabilirsiniz. Evinizde ne tür eşyaları çoğunlukla kullanıyorsunuz? Evinizde asla kullanmadığınız ne benzer biçimde ürünler var?

Öteki bir opsiyon ise bir toptancıdan düşük fiyatta toplu alım yapmış olup bunu Amazon üstünde satmak. Buradaki temel hedefiniz bir ürünü Amazon’daki satış fiyatından daha ucuza almak ve üzerine kar marjınızı koyup Amazon’da satmak olmalıdır. Buna en temel anlamda perakende arbitrajı adı verilir.

Amazon’da satış halletmeye adım atmak için en ideal yollardan önde gelen perakende arbitrajında ilk yatırımınız düşük olur, ki bu sizin yararınızadır. Süreci daha iyi öğrendikten, Amazon’u daha iyi anladıktan sonrasında başka yöntemlere de girişebilirsiniz.

Perakende arbitrajını öğrenmek için satıcı hesabı açıp Amazon Seller App uygulamasına giriş yapmalısınız. Burada ürünün satılmaya kıymet olup olmadığını belirten ek bilgilere ulaşabilirsiniz.

Ondan sonra büyük bir markete ve AVM’ye giderek mevsim sonu, tasfiye ürünlerinin bulunmuş olduğu kısmı detaylıca gezmelisiniz. Mesela bu örnekte Walmart’ın sürem sonu reyonu görünüyor. Burada Amazon Seller App’i açarak ürünlerin barkodunu okutabilirsiniz.

Barkodu okutunca bu şekilde bir görüntü gelir telefonunuza.

Burada iki şeye dikkat etmeniz gerekir. Ilk olarak bu ürünü Amazon güvencesinde satabilir olduğunuzdan güvenilir olmalısınız. Ek olarak bu ürünün Amazon oyuncak kategorisinde iyi mi bir sıralamaya haiz olduğunuz öğrenmelisiniz. (Sol üstte #60)

Bu ürün oyuncak kategorisinde 60. sırada yer ediniyor ki bu oldukca oldukca iyi bir sıra. Bu sıra ürünün ne kadar acele satılabileceği mevzusunda oldukça mühim bir data sunuyor.

Sadece devamlı bu kadar popüler bir ürünü bulmanız mümkün olmayabilir. Bundan dolayı ilk satışınızda 250.000’den düşük bir sıralamaya haiz ürün satmaya çalışmalısınız. Edinim kazandıkça bu mevzuda daha başarıya ulaşmış ürünler seçebilmeniz de mümkün olacaktır.

Uygulama bu ürünü satabileceğinizi söylüyorsa ve sıralama 250.000’den düşük ise bu ürünü sattığınız vakit iyi mi bir kazanç elde edeceğinizi denetim etmeniz gerek.

Bunun için de uygulamanın sağ üst tarafındaki “gross proceeds” kısmına girdiğinizde şöyleki bir ekranla yüz yüze gelirsiniz.

Bu ekranda ürünü satış fiyatınızı belirledikten sonrasında 500 gramlık kargo için ödeyeceğiniz tutarı, bu üründen ne kadar kazanç elde edeceğinizi öğrenebilirsiniz.

Bu aşamada denetim etmeniz ihtiyaç duyulan 2 şey var. Ilk olarak net kazancınızın sizin belirlediğiniz kazanç eşiğinden yüksek olup olmadığı. Genel anlamda ürün başına 3 dolardan daha yukarı kazanabiliyor olmanızı tavsiye ederiz. Bu da şu anlama gelir: 3 dolardan daha azca kar edeceğiniz ürünleri satmanızın pek de anlamı yoktur.

Eğer ürün sizin kazanç eşiğinizin üstünde bir getiri sağlıyorsa; doğrusu 10 dolara satın alacağınız ürün size 7.13 dolar kazanç sağlayacaksa bu işlemden %73 kazanç elde edeceksiniz anlama gelir.

Amazon’da satış halletmeye başladığınızda bu oranın %50’nin üstünde olması devamlı iyi olur.

Bu örnekte CATAN adlı oyun Amazon’da satış yapmak için ideal bir ürün. Kısaca Walmart’tan bu ürünü satın alıp Amazon’da pazarlayabilirsiniz. Reyonda bu üründen 6 tane olduğu görülüyor. Tanesine 10 dolar vererek 6 oyunu 60 dolara satın alabilirsiniz.

Bu süreci pek oldukca üründe tekrarlamanız ehemmiyet taşır. Bu kıyaslamayı ve araştırmayı ne kadar oldukca yapmış olursanız, o denli tecrübe kazanır; neyin Amazon’da daha iyi gittiğini, neyin ne kadar kar bıraktığını daha iyi algı edersiniz. Bazı ürünlerin Amazon’da yeniden satılmaya uygun bulunmadığı da Amazon Seller App ile öğrenebilirsiniz.

 

Amazon’da Satılacak Ürün Seçiminde Dikkat Edilecekler

Amazon’da satmak için ürün ararken dikkat etmeniz ihtiyaç duyulan pek oldukca husus bulunuyor. Şimdi gelin bu mevzuya birazcık daha detaylı bakalım.

 

1. Yalnız Talep/Satış Oranına Odaklanmayın

Bir ayda binlerce satılan spesifik bir ürün bulduysanız heyecanlanmanız düzgüsel. Sadece talep/satış oranı büyük resmin bir tek bir parçası. Buna ek olarak rekabet, maliyet, dönemsellik, kar marjı benzer biçimde mevzulara da dikkat etmeniz gerekir.

Bunun için incelediğiniz ürünün fırsat skoruna da bakmanız gerekir. Amazon’da satmak için ürün ararken Google Chrome’a yükleyeceğiniz Jungle Scout eklentisi, ürünün fırsat skorunu gösterir. 7’den yüksek skora haiz olan ürünler, satmak için idealdir.

 

2. Ürün Kategori Şartlarını İyi Okuyun

Şahane bir ürün buldunuz. Amazon’da bu ürünü satıp feci para kırmak istiyorsunuz. Mükemmel!

Fakat bu ürünün doğal olarak olduğu kategoride bazı engellemeler olabilir.

Mesela; tehlikeli ürün kategorisi Amazon’un ehemmiyet verdiği bir kategori. Zira burada satılan ürünler sebebiyle Amazon’a binlerce dava açılıyor. Bundan dolayı bu kategoride ürün satmak için Amazon’dan izin/kabul almanız gerekiyor. Kozmetik, besin ve hatta oyuncaklar bu kategoriye girebiliyor.

Bundan dolayı satmak istediğiniz ürünü tedarik etmeden ve Amazon deposuna göndermeden ilkin bu ürünü Amazon’da listeleyin. Amazon’da satmanıza izin verilmemiş bir ürüne yatırım yapmak, para kaybetmenizle sonuçlanabilir maalesef.

 

3. Dönemselliğe Dikkat Edin

Satmak için bir ürün incelerken bir tek satış rakamına odaklanmayın. Ek olarak yaz mevsimi ya da kış mevsimine özgü ürünlerin bu mevsimlerde daha oldukca satılacağını da ihmal etmeyin. Mesela Haziran’ın 15’inde kar lastiği satışı yapmış olursanız minimum Ekim ayına kadar pek bir şey satamazsınız.

Belli mevsimlerde daha oldukca satan ürünleri Amazon’da pazarlayabilirsiniz, sadece 4 mevsim talep gören ürünlerden satmanız, kazancınızın dengeli olması bakımından daha iyi olur.

 

4. Tek Bir Ürünle Yetinmeyin

Amazon’da belli bir marka adıyla satış yapacağınız vakit bir anlamda marka kuruyorsunuz anlama gelir. Kısaca Çin’den aldığınız ürünlere logo ve marka adı bastırmak kafi olmayabilir. Buna ek olarak markanıza belli bir satın alan kitlesi kazandırmalı, onlara çeşitli ürünler sunmalısınız.

Bu işe yeni başladığınızda bir ihtimal tek bir ürün kafi olacaktır, sadece zaman içinde işinizi ve kazancınızı büyütmek için ürün gamınızı artırmaya çalışmalı, insanlara değişik opsiyonlar sunmalısınız.

 

5. Rakiplerinizi ve Genel Manzarayı Takip Edin

Amazon’da satış yaparken en sık meydana getirilen hataların başlangıcında akla yatan bir ürün bulup Amazon’da listeledikten sonrasında bu ürünle ilgilenmeyi bırakmak ve başka ürünlere odaklanmaktır. Sadece Amazon devamlı değişen bir organizmadır. Sizin Amazon’a gönderdiğiniz ürünlere 30-60 gün içinde neler olabileceğini kati bir halde bilemezsiniz. Bundan dolayı devamlı olarak ürünlerinizin durumu takip etmeniz gerekir.

Karpuz doğrayıcı satmaya karar vermiştim. Bir plastik atölyesinde bu ürünü yaptırdım. Sadece yapım aşamasında bu ürünün benzerinden satan 200 satıcı türedi Amazon’da. Fakat ben o ürünün Amazon’a girip girmediğini denetim ettiğim için ihtiyaç duyulan önlemleri almayı başardım. Bu ürünleri Amazon’da değil de mahalli bir markette satmaya karar verdim. Eğer bu karpuz doğrayıcıları Amazon deposuna gönderseydim ve 200 satıcının içinden sıyrılmam pek de mümkün olmazdı.

Kısaca bir ürünün Amazon’da iyi mi bir performans izlediğini, kaç satıcının bu üründen sattığını yakinen takip etmeniz büyük ehemmiyet taşır. Aksi halde boş yere harcama yapabilir, satması oldukca zor ürünlere binlerce lira yatırım yapma tehlikesi yaşayabilirsiniz.

 

6. Emsalsiz ve Dikkat Çekici Olun

Birkaç yıl ilkin spesifik ve niş ürün bulmak epey kolaydı. Başarı göstermiş satıcıların sattıkları ürünleri satmak oldukça iyi bir yöntemdi. Bu ürünleri tedarik edip kendi markanızın adıyla satmak oldukça karlı bir işti. Bundan dolayı ilk sayfada birbirinin kopyası pek oldukca duyuru vardı. Doğal bu durum Amazon’un işine gelmediği için algoritmasını değiştirdi.

Amazon’un yeni A9 algoritması ürünleri sıralarken farkları gözetiyor ve birbirinin aynısı ilanları sıralamada geriye itiyor.

Amazon’da ürün araştırması yaparken satacağınızın şeyi fark edilebilir olmasına itina gösterin. Bu aşamada Seth Godin’in “mor inek” örneği size düşünce verebilir.

Şehirler arası bir yolda otomobil sürüyorsunuz diyelim. Yolda siyah bir inek gördünüz ve “Aaaa inek” dediniz. Sadece yol süresince birden fazla inek görünce ineklere karşı algıda seçiciliğiniz yavaş yavaş ortadan kalkar.

Sadece siyah ineklerin içinde mor bir inek gördünüz! Hayatınızda daha ilkin böyle bir durum görmemiştiniz! Bu şekilde bir durumda muhtemelen arabayı sağa çeker, mor ineğin fotoğrafını çeker ve hatta bu mor inekle selfie çekip Instagram’a yüklersiniz.

İşte Amazon’da bu tür ürünler satmalısınız. İnsanlar görmüş olduğu vakit heyecanlanmalı ve arkadaşlarına bu ürünün linkini göndermeli…

 

7. Doğru Ürünü Gören Tek Siz Değilsiniz

Kimi zaman dünyanın en şahane ürününü bulduğunuzu düşünebilirsiniz. Sadece bu fikre yatırım yapmadan ilkin birkaç hafta bekleyin. Genel manzarayı seyredin ve ürünün Amazon’daki durumunu tertipli olarak takip edin.

Gene karpuz doğrayıcı örneğini vereceğim kusura bakmazsanız…

Ürünün takibini yapmasaydım ve birkaç hafta beklemeseydim o zamanlar Amazon’un ve dünyanın en havalı-en viral ürünü bulunduğunu düşündüğüm karpuz doğrayıcısının benden başka 200 şahıs tarafınca da satıldığını görmüş olacaktım. Kısaca amiyane tabirle elimde patlayacaktı her şey.

Amazon’un işini bilen kişilere sağlam paralar kazandırdığını kabul ediyorum, sadece bir gecede, tek bir ürünle varlıklı olmanız mümkün değil. Amazon’da ve iş yaşamının genelinde acil edenler değil; sabırlı olanlar başarıya ulaşmış olur…

 

8. Amazon’da Satış Yapmak Karlı mı? Yatırım/Kazanç Oranı Iyi mi Takip Edilir?

Amazon’da bir günde 100 ürün satıyor olun. Sadece kar marjınız oldukca düşükse yatırımınızın karşılığını almanız oldukca uzun sürer.

12 dolarlık elma doğrayıcı ve 50 dolarlık bambu salata tahtasını karşılaştıralım.

İlk bakışta elma doğrayıcı daha iyi gözüküyor değil mi? Aylık 1000 elma doğrayıcı satınca 12000 dolar kazanırsınız. Aylık 50 tane bambu tahta satınca da 2500 dolar kazanırsınız.

Elma Doğrayıcı

  • Bir ayda averaj 1000 elma doğrayıcı satılıyor.
  • Bir tanesinin size maliyeti 3 dolar.
  • 3 aylık satış için averaj 3000 tane elma doğrayıcı almanız lazım. Bu da size 9000 dolar maliyet çıkarır.
  • Amazon’da bir elma kesici averaj 12 dolardan satılır.
  • Amazon %15 kesinti yapar ve 3 dolar da kargoya keser.
  • 12 ay sonunda elma kesiciden 14400 dolar para kazanırsınız.
  • Amazon kesintisi, maliyet vs. derken elinize toplam 7200 dolar para geçer.
  • Kısaca yatırım karlılığı %80‘dir. Kötü değil…

Bambu Salata Tahtası

  • Bu üründen aylık averaj 50 tane satılıyor.
  • Birim maliyeti 10 dolar.
  • 3 ay satış için 150 tane bambu tahtaya gerek var. Bunun maliyeti de 1500 dolar. Sadece bu üründen minimum 200 tane gönderebiliyorsunuz. Bundan dolayı 200 ürün için 2000 dolar harcama yapmanız lazım.
  • Amazon’da satış fiyatı averaj 50 dolar.
  • Reklam için satış fiyatının %20’si benzer biçimde bir sayı harcamanız gerekiyor.
  • Amazon %15 kesiyor ve 7 dolar da kargo tutuyor.
  • 12 ay süresince bu üründen 30.000 dolar elde edersiniz.
  • Amazon kesintisi, kargo, üretim maliyeti benzer biçimde şeyler çıkınca elinize net 9330 dolar geçer.
  • Yatırımın karlılık oranı ise tam %465!

Şimdi siz açıklayın %80 kar mı? %465 kar mı?

Doğal ki bambu kesme tahtası açık ara tercih edilmesi ihtiyaç duyulan bir ürün. Hem daha oldukca kazanırsınız hem de daha azca yatırım yapmış olmuş olursunuz. Öteki bir ifadeyle daha azca para bağlar, daha oldukca para kazanırsınız.

Size bir tavsiye: Başlangıçta yaptığınız yatırımın minimum 4-5 katı kazanç sağlayacak ürünler satmaya çalışın…

 

9. Peşinen Bir Pazarlama Stratejisi Geliştirin

Amazon’da yapacağınız satışlarda pazarlama oldukca büyük bir faktördür. Satış yapmak için ürün araştırması esnasında bir taraftan da pazarlama meselesine odaklanın.

Amazon’un tıklama başı maliyet bazlı reklam uygulaması oldukça iyidir. Sadedir, şıktır ve ucuzdur. Amazon’da yapacağınız reklamın geri dönüşünü düşününce bedavadır adeta. Sadece tüm elmaları aynı sepete koymak da doğru olmaz..

Eğer Amazon’da başarıya ulaşmış olmak istiyorsanız Amazon haricinde da pazarlama yapmanız gerekir. Bunun için başarıya ulaşmış stratejilerden bazıları;

  • Kickstarter ve kitle fonlaması siteleri üstünden ürününüzün tanıtımını yapmak,
  • Toplumsal medya ve bilhassa Instagram’ı verimli ve etkili kullanmak,
  • Meşhur vlogger, Youtuber ve fenomenlere ürünlerinizi gönderip onların da takipçileriyle paylaşmasını sağlamak,
  • Ara sıra kendi takipçilerinize ücretsiz bir şekilde bu üründen armağan etmek…

 

10. Bir An Evvel Harekete Geçin

Sonuncu ve en mühim madde: Eyleme geçin! Amazon deryasında bir damla olduğunuz için bu sizin gözünüzü korkutabilir. Fakat eyleme geçmeden de hiçbir şey elde edemezsiniz.

Amazon ürün araştırması yaparken çanta satın aldığım yapımcı, benim istediğim deri türünün bittiğini söylemiş oldu ve başka bir deri türüyle değiştirdi. Bu vaka o vakit benim için büyük bir şok yaratmıştı.

Sadece devam etmeye, pes etmemeye karar verdim. Çantalar elime ulaştı, ben de onları Amazon deposuna gönderdim. Tam 5 gün içinde imalatçıya ödediğim parayı amorti ettim ve kar etmeye başladım. Bir ihtimal en kazançlı satışım olmadı, sadece gene de Amazon’da tutunmamı elde eden bir örnek olması açısından önemliydi.

Bundan dolayı ilk ürünüzü satana kadar sebat edin. Ondan sonra bu işten keyif alacak ve para kazanacaksınız!

 

Amazon’da Satacağınız Ürünleri Iyi mi Fiyatlandırabilirsiniz?

Satmaya karar verdiğiniz ürünleri iyi mi fiyatlandıracağınıza da karar vermeniz gerekir.  Fulfillment by Amazon (FBA) programıyla satış yaparken gene bu programı kullanan satıcıların fiyatlarına benzer fiyatlar belirlemek daha iyi olacaktır.

Aşağıdaki örneği inceleyelim. (Fotoğrafı büyütmek için üzerine tıklayınız.)

Bu ekran görüntüsüne ulaşmak için aynı ürün için öteki satış ilanlarını görüntülemelisiniz. Bunun için “used & new” kısmına tıklamanız kafi olacaktır. # ifadesi de aynı ürünü kaç satıcının sattığını gösterir.

Bu örnekte Amazon Prime’a uygun ve sıfır ürünleri listeledik. Satmayı düşündüğünüz ürünü durumuna ve gönderi koşuluna uygun bir filtreleme yapmanızı tavsiye ederiz. Kısaca ikinci el bir ürün satacaksanız aynı ürünün ikinci el fiyatlarına bakmalısınız.

Yukarıdaki örnekte acele satış yapmak istiyorsanız 41 dolar ila 41.41 dolar içinde bir fiyatlandırma yapmalısınız.

Ürünleri fiyatlandırırken rakiplerinizden daha düşük bir fiyat belirlemeyi pek tavsiye etmiyoruz. Zira bu durum rakiplerin de fiyat düşürmesine neden olur ki bu durum bu ürün için kar marjını acele bir halde düşürür. Kısaca bindiğiniz dalı kesmiş olmuş olursunuz

Agresif bir yöntem seyretmek istiyorsanız aynı ürün için belirlenen en düşük fiyatı tercih edebilirsiniz.

Eğer agresif bir yöntem seyretmek istemiyorsanız belirlenen ürün için en düşük fiyattan %1 daha yüksek bir fiyat belirleyebilirsiniz.

Bu örnekte ürününü acilen satılması gerekmiyorsa 46.52 ila 49.95 arası bir fiyat belirleyebilirsiniz.  Satacağınız üründe değişik fiyat aralıkları var ise bu farkın üst bandına doğru bir fiyat belirlemek daha iyi olur.

Amazon üstünde tecrübe kazandıkça fiyatlandırma mevzusunda da daha uzmanlaşırsınız, sadece bu bilgiler sizin için iyi bir başlangıç olacaktır.

 

Satacağınız Ürünleri Amazon Deposuna Iyi mi Gönderebilirsiniz?

Satacağınız ürünleri buldunuz, Amazon satıcı hesabıaçtınız…

Şimdi bu ürünleri Amazon depolarına göndermeye geldi.

Amazon FBA, tam anlamıyla bir lojistik devidir. Dünyanın pek oldukca noktasındaki depolarında milyarlarca ürünü muhafaza edilir ve bu ürünler satılınca paket, kargolar ve faturalandırır.

Amazon FBA’nın satıcılara iki türlü maliyeti olabilir. Bunlar gönderinin büyüklüğü ve depoda tutulma süresi olmak suretiyle ikiye ayrılır. Birincisinde ürünün türü, boyutu, ağırlığı rol oynar. İkincisinde ise ürünün Amazon raflarında kalma süresi etkilidir. Standart tutara ek olarak Amazon depolarında 6 aydan fazla kalan ürünlere ek ücretlendirme olabilir.

Peki bu süreç iyi mi işler?

Ilk olarak Amazon satıcı hesabınıza girmeli ve aşağıdaki adımları izlemelisiniz?

  • Inventory kısmından “Manage FBA Inventory” ifadesine tıklıyorsunuz.
  • Ondan sonra “Action on 1 selected” ifadesine tıklıyorsunuz.
  • Sonrasında ise send/replenish’e (gönder/ikmal et) tıklıyorsunuz.

  •  Eğer ürününüz Amazon’da listeleniyorsa yapmanız ihtiyaç duyulan tek şey “Send Inventory”e tıklamak. Böylece ürünü Amazon depolarına gönderme süreci resmen adım atar.

  • Bu ekrana ulaştığınızda “Create a new shipping plan” seçeneğinini seçili olmasına itina gösterin. Ek olarak “Case-packet products” ifadesi de seçili olursa aynı pakette birden fazla aynı üründen göndermeniz mümkün olur.
  • Continue to shipping plan ifadesine tıklayarak kargolama sürecine devam edin.

  • Bir sonraki ekranda Amazon deposuna göndereceğiniz ürün miktarını girmeniz istenir. Bir kutuda 10 tane telefon kılıfı gönderecekseniz “Units per case” ifadesine 10, number of cases ifadesine de 1 yazmalısınız. Kısaca 1 kutu içinde 10 ürün…

Şimdi sıra ürünleri yapmaya geldi. Ürünleri polietilen poşetin içine koymalısınız. Bunun iyi mi yapıldığını aşağıdaki videoyu izleyerek öğrenebilirsiniz

  • Ürünü doğru halde hazırladıktan sonrasında devam edebilirsiniz. Şimdi sıra ürünü etiketlemeye geldi. Bunu evde yapabileceğiniz benzer biçimde Amazon’a da bırakabilirsiniz, sadece bunun için size bir ücret çıkaracaklardır. Eğer bunu Amazon’un yapmasını istiyorsanız “Who labels?” ifadesini “Apply to All” olarak işaretleyin. Bunun iyi mi yapılacağını da aşağıdan seyredebilirsiniz.
  • Basılan etiketleri ürünlere yapıştırın. Ondan sonra bu barkodları, barkod okuyucuyla okuyup doğru çalıştıklarından güvenilir olun.
  • Gönderinize bir ad verdikten sonrasında “Approve shipment” diyerek kargoyu onaylayabilirsiniz. Gönderiniz oluşturulmuş durumdadır. Bir sonraki sayfada “Work on shipment” ifadesine tıklayarak bilgileri düzenleyebilirsiniz. Burada UPS ya da Fedex seçenekleri çıkar. Tüm ürünün tek bir pakette mi yoksa her ürünün kendi paketinde mi olduğu benzer biçimde sorulara cevap vermeniz istenir. Ürünün kaç kilo geldiğini ve boyutlarını yazmanız gerekir. Bu detayları girdikten sonrasında “Confirm” diyerek tüm süreci tamamlayabilirsiniz.

  • Ondan sonra kargo ücretini girdiğiniz bilgiler doğrultusunda hesaplamanız gerekir. Koşulları kabul ettiğinizi bildirerek “I agree to the terms and conditions” ürün için sizden kesilecek kargo parasını ödersiniz. 24 saat içinde bu ödemeyi iptal etme opsiyonunuz vardır.

  • Ondan sonra kutuların üzerine etiket yapıştırmanız gerekir. Göndereceğiniz paket şöyleki görünmelidir. Siyah bölgelerde etiketler olmalıdır doğrusu.

Bu aşamada ürünü size belirtilen Amazon deposuna göndermekten başka bir işlem kalmamıştır.

 

Netice

Bu yazıda Amazon’da satış yapmak için bilmenizde fayda olan en temel mevzuları ele aldık.

Eğer bu düşünce aklınıza yattıysa denememeniz için hiçbir sebep yok. Perakende arbitrajı stratejilerini deneyebilir, değişik ürünleri satışa çıkarabilirsiniz.

Fakat her şeyden ilkin gerçekçi beklentilere haiz olmanız gerekiyor. Bir gecede varlıklı olma imgesel kurmadan, sistemi anlamaya çalışmalı ve tecrübe elde etmelisiniz.

Eğer bu işe ciddi mesai harcar, yavaş hareket eder ve Amazon’un sistemi hakkında ne kadar oldukca şey bilirseniz emeğinizin karşılığını fazlasıyla almanız oldukça mümkün…

Reha Akyürek

Bilgi Üniverstesi Elektronik Mühendisliği bölümünü bitiridim. Profesyonel olarak haber editörlüğü yapmaktayım.
İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Kapalı
Kapalı