İlginç İş Fikirleri

Zengin Eden Saçma İş Fikirleri

 

Her insanın milyon dolarlık iş fikirleri vardır sadece oldukça azca insan bu fikirleri hayata geçirir.

Bir tane iyi düşünce girişimciler için muhteşem umutlar anlamına gelir. Başarı şansları düşük olsa bile bu fikirlerinden peşinden gitmek bunaltan minik odalardan ve dırdır eden patronlardan daha iyidir. Bunun yanında bazı fikirler insanları hayrete düşürür.

Fikrinizin zekice bulunduğunu düşünüyorsanız onun peşinden giderek bigün varlıklı bile olabilirsiniz. İşte sizlere varlıklı eden saçma iş fikirleri:

Pet Rock ( evcil taş )

Bu fikrin arkasındaki şahıs gülünç bir şekilde varlıklı oldu: Gary Dahl

Tahmini kar: ilk altı ayda 15 milyon dolar

Taş satma fikri oldukça saçmadır. Sadece bir adam bu taşları iyi mi satacağını hesapladı ve birkaç ay benzer biçimde kısa bir sürede milyonlar kazanmıştır. İşte sizlere olağan dışı bir girişimcilik hikayesi:

Evvelde reklam müdürlüğü icra eden Dahl saman yatağındaki taşları 3.95 dolara sattı. Her satıştan ortalama 3 dolar kar etti.

İçinde evcil taş eğitiminin de anlatıldığı bir kılavuz olan mukavva kutuları“sorunsuz” evciller olarak sattı. Evcil taşlar büyük bir satış patlamasına niçin oldu ve tüm zamanların en iyi geçici heveslerinden biri oldu.

 

Yellow Smiley Faces ( sarı gülen yüzler )

Tahmini kar: 500 milyon dolar

Yiyecek siparişi veriyorsunuz ve kurye size beyaz plastik bir poşet bırakıyor. Dışarı bakmış olduğunuzda şapsal sarı bir sima size sırıtıyor ve sizi gününüzün iyi geçmesi için umutlandırıyor. Yemeğinizi alıyorsunuz ve tv karşısına geçiyorsunuz. Aniden aynı aptal suratın bir reklamda da bulunduğunu görüyorsunuz.

Babanızın tüm dünya tarafınca malum bir görseli çizdiğini düşünün. Ve babanızın bu görsel için hiçbir vakit telif hakkı almadığını hayal edin. Bu Charlie Ball’ın yaşam hikayesidir.

1963’e dönelim. Charlie’nin babası Harvey’nin bir halkla ilişkiler şirketi vardı ve State Mutual Life Insurance adlı müşterisinin isteği üstüne minik ve sempatik bir ikon yarattı.  Harvey bu işten yalnız 300 dolar kazanmıştır.

Peki, bu rahat sembolden kim para kazanmıştır? Bernard ve Murray Spain isminde iki kardeş bu ikonun anlaşılması imkansız potansiyelini fark etti. Bernard ve Murray ikonun yasal hakları satın aldı. İki kardeş bu görseli mümkün olan her yere koymaya başladı. Sarı gülen yüz aniden yayıldı. Bu coşku 1971’de tavan yapmış oldu ve bir buçuk yıl sonrasında düşmeye başladı sadece bu süre 50 milyon dolar kazanmalarına yetti.

Spain kardeşler ikonu 2000 senesinde Dollar Tree’ye 500 milyon dolar karşılığında sattı.

iFart App ( gaz çıkarma efektli uygulama )

Bu saçma ve gülünç iş fikri yardımıyla varlıklı olan şahıs: Joel Comm

Tahmini kar: 400,000 dolar

İşte neredeyse yarım milyon dolarlık gülünç ve saçma bir iş fikri daha. Joel Comm’un kirli zihninden çıkan bu düşünce gaz çıkarma efektli bir İphone uygulamasıdır. Daha aptalca bir düşünce olabilir mi? Joel Comm insanların bu şekilde bir uygulama için para ödeyeceğini düşündü. iFart 99 sente satılıyor. Peki, sizce buradaki en saçma vaka ne? Joel Comm’un haklı olması.

İstediğiniz kadar nefret edin sadece Joel Comm haklı çıktı ve oldukça başarı göstermiş oldu. Uygulaması tüm medyada yayıldı ve muzip insanların bir çok 26 değişik gaz çıkarma sesi olan bu uygulamaya bayıldı. Uygulama ilk iki haftada 113,885 kez indirildi. Jimmy Kimmel bu uygulamayla ilgili şu şekilde bir cümle kurdu: insanoğlu İFart için verdikleri parayı Afrika için de verselerdi bir çok insan açlıktan ölmekten kurtulurdu.

Yapışkan Örümcek

Bu saçma ve gülünç iş fikri yardımıyla varlıklı olan şahıs: Ken Hakuta

Tahmini kar: 80 milyon dolar

Ken Hakuta’nın milyon dolarlık bu iş fikri bulmasına destek olan annesine sıkıca sarılması ve öpmesi gerekiyor. Zira girişimcilik konusunda annesinin görevi büyük. Anası bigün Ken Hakuta’ya Çin’den bir armağan gönderdi. Bu malum ilk yapışkan örümcekti. Hakuta bu hediyeden o denli etkilendi ki 100,000 dolar karşılığında haklarını satın aldı ve pazarlamaya başladı.

İlk başta satışlar düşüktü. Bigün The Washington Post muhabiri bu ürüne rastladı ve ürünle ilgili bir yazı yazdı. Yazının yarattığı fısıltılar tüm zamanların en iyi pazarlama heveslerinden birine dönüştü. Birkaç ay içinde 240 milyondan fazla satıldı ve Ken bu satışlardan ortalama 80 milyon dolar kazanmıştır.

Icanhascheezburger.com

Bu saçma ve gülünç iş fikri yardımıyla varlıklı olan kişiler: Eric Nakagawa ve  Kari Unebasami

Tahmini kar: 2 milyon dolar

Şişman kedi fotoğraflarının yayınlamasıyla başlamış olan konsept Eric ve Kari’yi varlıklı yapmış oldu. İlk başta yalnız kedilerin ağzından absürd konuşmaların yer almış olduğu resimler yayınlanıyordu sadece sonrasında eklenen fotoğrafların içerikleri değişti ve çeşitlendi. Gülünç kedi fotoğrafları montajlanıyor ve absürd başlıklar ilave edilerek Icanhascheezburger.com’a yollanıyor.

Eric ve Kari web sitesini 2 milyon dolara şu anki CEO Ben Huh’a sattı. Ben altı tane daha bağlantılı site kurdu, New York Times en oldukça satanlar listesine giren bir kitap yazdı ve şirket yalnız kitap satışlarından yarım milyon dolar kazanmıştır.

Slinky ( oyuncak yay )

Bu saçma ve gülünç iş fikri yardımıyla varlıklı olan şahıs: Richard James

Tahmini kar: 250 milyon dolar

Deniz mühendisi Richard James’in beceriksizliği bu fikrin çıkmasına niçin oldu. Bigün çalışırken germe yayını düşürdü ve gösterim zemine doğru yaylanmasını izledi. Ve Slinky dünyaya geldi.

James, 1945 senesinde oyuncağı ilk kez piyasaya sundu.  İlk Slinky satışı için bir arkadaşını sunum yapması ve sahneye çıkması için ikna etmişti sadece sunumdan dolayı oldukça endişeliydi. Aslen boşuna kaygı etmişti şu sebeple 90 dakika içinde 400 tane satıldı.  1 dolara satılan bu oyuncak çeyrek milyarlık satış yapmış oldu.

Richard’ın zor zamanları da oldu. Orta yaş krizindeyken karısını terk etti ve bir cemaate katıldı. Sadece karısı yavaş yavaş ilerledi, kocasının arkada bıraktığı borçları temizledi ve 1998 senesinde ürünü Poof Toys’a sattı.

Snuggie ( tv battaniyesi )

Bu saçma ve gülünç iş fikrisayesinde varlıklı olan şahıs: Allstar ürünlerinin başkanı Scott Boilen

Tahmini kar: 200 milyon dolar

Bornozu tersinden giymeye benzeyen bu rahat iş fikri oldukça saçmadır. Sadece birinci senesinde Snuggie’den 20 milyon tane satıldı. Gülünecek bir şey yok. Kolları olan bu battaniye 19.95 dolara iyi mi satıldı? Bazıları Snuggie ekolünün tamamen reklam mucizesi bulunduğunu düşündü.

Sadece Snuggie’yi yıldız icra eden satış stratejisi mizahtı. Uzun lafın kısası bir ürün komikse yada saçmaysa mümkün olduğunca keyifli bir şekilde satılmalıdır. Jay Leno, Whoopie Goldberg ve Ellen DeGeneres bu ürünü şovlarında gösterdi. Fısıltılar hızla yayıldı.

Ve doğal ki rahatsız edici derecede sempatik ve sempatik olan adı, kıyafetin bir üründen oldukça oyuncak hayvan benzer biçimde algılanmasına niçin oldu.  Büyülü pazarlama stratejisi ne olursa olsun Scott Boilen birkaç milyon doları cebe indirdi.

Million-Dollar Home Page ( milyon dolarlık ana sayfa )

Bu saçma ve gülünç iş fikri yardımıyla varlıklı olan şahıs: Alex Tew

Tahmini kar: 1 milyon dolar

21 yaşlarında olan İngiliz genç bir ana sayfa yarattı ve 1mm’lik piksellerin her birini 1 dolara sattı. Ek olarak halkın kalbini ısıtacak acıklı bir hikayesi de vardı: üniversite parasını ödemeye çalışıyordu.

Reklamcılar web sitesinde yüzsüzce “ ben bir px hilecisiyim ve bundan dolayı gurur duyuyorum” yazan bu desteğe muhtaç evladı piyasadan silip süpürdüler. İnternet sitesi bir seneden azca bir sürede piksellerin hepsini sattı.

Beanie Babies ( fasulye bebekler )

Bu saçma ve gülünç iş fikri yardımıyla varlıklı olan şahıs: H Ty Warner

Tahmini kar: 3-6 milyar dolar

Çuvalı fasulyeyle doldurun, tüylü kulaklar yapın ve bir isim verin. Netice? Beanie Babies. İlk başta birçok insan Ty Warner’ın bu azca dolgulu hayvanlarıyla dalga geçti ve bebekleri “asfalt leşi” olarak isimlendirdi. Sadece Atlanta’daki ilk oyuncak şovunda 30,000 tane satıldıktan sonrasında sustular.

Ty Warner’in imparatorluğunu kurma şekli ve girişimcilik hikayesi kayda değerdir. Hiçbir vakit ürünlerinin reklamını yapmadı yada Toys-R-Us benzer biçimde ana zincir mağazalarda satmadı. Bu da oyuncakları zor erişilen ve bununla birlikte arzu edilen bir nesne haline getirdi. Buna ek olarak Ty ilk stoklar tamamen satıldıktan sonrasında belli modelleri geçerlilikten kaldırdı ve bu da diğerlerinin daha da değerlenmesine niçin oldu.

Söylentilere bakılırsa Ty Beanie Baby çılgınlığının zirve yapmış olduğu sırada bir yıl de 700 milyon dolar kazanmıştır. Sahtekarlık benzer biçimde görünse de Ty’nin koleksiyonu son zamanların en anlam ifade etmeyen geçici heveslerinden biri oldu ve Ty’nin milyon dolarlar kazanmasını sağlamış oldu.

İlginç iş fikirleriyle varlıklı olanların benzersiz girişimcilik hikayelerini siz kıymetli okuyucularımız için araştırmaya devam edeceğiz.

 

Reha Akyürek

Bilgi Üniverstesi Elektronik Mühendisliği bölümünü bitiridim. Profesyonel olarak haber editörlüğü yapmaktayım.
İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Kapalı
Kapalı